piątek, 20 grudnia 2013

Święta - od Elienel (do dokończenia Elienel. jak wręczałaś)

Nadeszły święta. Na wyspie spadł śnieg. Jack stwierdził, że nie wyruszymy przed nowym rokiem. To i dobrze. Włączyli mnie do załogi, więc na pewno pójdę z nimi.
Siedziałam na plaży, gdy Aarona przygotowywała kolację. Myślałam, co dać Alicji w prezencie. Owinęłam się bardziej grubym kocem jakiejś Shell. Było zimno. Wtem usłyszałam ciche wołanie: "pomocy..". Wstałam, zaintrygowana dziwnym głosem. Kilka kroków ode mnie coś się świeciło. Rozejrzałam się, czy nikt mnie nie widzi i podeszłam zobaczyć.
Przede mną leżała złota rybka. Jej łuski mieniły się ciepłym, złotym blaskiem. Z koroną wyglądała jak księżniczka, a jej płetwy, cienkie w tej chwili z braku wody, lekko poddawały się silnemu wiatrowi.
 - Pomóż mi… - wyszeptała. Była sucha. Szybko podniosłam ją i włożyłam do wody.
 - Dziękuje, elficka panno. W nagrodę spełnię twoje trzy życzenia. - odparła dźwięcznym głosikiem. Faktycznie była księżniczką - Królewną Morza.
 - Wiesz co, mam taką prośbę. Właściwie dwie, ale są podobne. - uśmiechnęłam się. - Potrzebuję czegoś dla Alicji, mojej koleżanki z załogi.
 - Tej Alicji? To moja dobra znajoma! - pisknęła rybka, po czym zamachnęła się ogonem; w mojej dłoni pojawił się złoty widelec.
 - Widelec? - nie ukrywałam zaskoczenia.
 - Nie byle jaki widelec! To widelec Neptuna! Pozwala manipulować płynami, czyścić je i zatruwać, zamieniać w ciało stałe…
 - Okej… bomba. - uśmiechnęłam się. - I wiesz co, złota rybko? Moje drugie życzenie - potrzebuję coś dla naszego Kapitana Jacka, ponieważ jest dla nas taki dobry i dba o nas, i wymyśla nam nowe rzeczy.
 - Hmm… - zastanowiła się księżniczka. - A co powiesz na to? - z wody wypłynął duży, majestatyczny, trzymasztowy galeon, który zaczął się kurczyć i kurczyć, aż zamienił się w statek w butelce. Można go było wyciągnąć w potrzebie - przenośna łódź na wszelki wypadek.
 - Jest cudowny! Dziękuję bardzo! - aż skakałam z zachwytu.
 - Masz jeszcze jedno życzenie, moja droga. - przypomniała mi.

 - Naprawdę? Więc dobrze - życzę wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz